Η αειφορία θα πρέπει να τεθεί ως οριζόντιος στόχος σε κάθε σχολική μονάδα. Το Υπουργείο θα μπορούσε να διαμορφώσει τους προτεινόμενους άξονες που απαρτίζουν τις διαστάσεις του αειφόρου σχολείου. Κάθε σχολική μονάδα να θέτει βραχυπρόθεσμους ή μακροπρόθεσμους στόχους στην κατεύθυνση του αειφόρου σχολείου και μετά να εξειδικεύει το σχέδιο της αναλύοντας τους τρόπους με τους οποίους θα τους πετύχει (π.χ. οριζόντιες δράσεις, προγράμματα ανά τάξη/τμήμα/μαθητική ομάδα, κανονισμοί λειτουργίας κλπ.)