Ποιά θα πρέπει να είναι η φιλοσοφία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευση (Π.Ε.) / Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Ε.Α.)? Σε ποιες αρχές και άξονες θα πρέπει να γίνεται?
top of page
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοικτό FORUM διαλόγου για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) / Εκπαίδευση για την Αειφορία (Ε.Α.)
bottom of page
Aς στοχεύσουμε στην αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς,ας βρούμε τρόπους να αλλάξουμε τις κακές στάσεις ή να διατηρήσουμε τις θετικές.Να είναι θέμα προτεραιότητας για όλους μας το περιβάλλον.Ας αλλάξουμε πρώτα εμείς οι μεγάλοι,τα παιδιά μιμούνται. Είναι ουτοπικό να πιστεύουμε πως θα αλλάξει κάτι επειδή τα παιδιά θα εκπαιδευτούν.Ας αποκαταστήσουμε τη σχέση των παιδιών με τη φύση, η οποία έχει διαταραχτεί από τον καταναλωτισμό και την αγάπη των παιδιών για την τεχνολογία.Ας βρούμε χρόνο να ακούσουν τα παιδιά τα πουλιά και όχι χρόνο να μιλάμε εμείς για τα πουλιά.Ας προσέξουμε με την ενημέρωση που κάνουμε για την κλιματική αλλαγή να μην δημιουργούμε στρες στα παιδιά.Νομίζω,ακόμη, ότι η λέξη φύση αγγίζει περισσότερο τα παιδιά του δημοτικού, παρά η λέξη φυσικό περιβάλλον.Και,τέλος,από την εμπειρία μου καταθέτω ότι αν δεν πούμε στο τέλος μιας εκδρομής να μαζέψουν τα παιδιά τα σκουπίδια που άφησαν κάτω, κανείς δεν σκύβει από μόνος του.Κι ,όμως, αυτά τα παιδιά ξέρουν ήδη πολλά για το περιβάλλον.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, βασικότατη παράμετρος της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, είναι μια εκπαιδευτική διαδικασία . Η σχετική βιβλιογραφία (ελληνική και διεθνής) είναι πολύ πλούσια. Γνωστοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι της Περιβαλλοντικής όπως η Αναστασία Δημητρίου, η Ευγενία Φλογαίτη, ο Αλέξανδρος Γεωργόπουλος έχουν γράψει πάρα πολλά για το ζήτημα. Προτείνω είσοδο στο ΕΚΤ για να διαβάσουν οι ενδιαφερόμενοι τις σχετικές διδακτορικές εργασίες. Η διεθνής βιβλιογραφία είναι τεράστια (Gouth, Souve, stevenson, Roth, Robbotom), παλιοί μεν πολυδιαβασμένοι δε. Οι απόψεις μας καλό θα είναι να μη στηρίζονται αποκλειστικά στην εμπειρία μας αλλά και στην έρευνα, ώστε να έχουν πολλαπλή αξία.