Ως προς τους σκοπούς και στόχους της ΠΕ/ΕΑ παραθέτω έναν σύντομο ορισμό:
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία που αγωνίζεται μεθοδικά να αναδείξει στους νέους ανθρώπους και σε πολίτες όλες τις διαστάσεις που συνθέτουν το περιβάλλον και να καλλιεργήσει την Αειφορία. (πηγή σελίδα ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου) .
Το θέμα όμως είναι ανοιχτό και θα πρέπει να γίνει, ανάμεσα στις άλλες συζητήσεις στο φόρουμ, και μια συζήτηση για να οριστούν εκ νέου (αν θεωρείται ότι είναι απαραίτητο) οι σκοποί και οι στόχοι της Περιβαλλοντική Εκπαίδευσης (Π.Ε.) / Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Ε.Α.)
Σχετικά με το περιεχόμενο και την θεματολογία των προγραμμάτων στα σχολεία, αλλά και σε αυτά που δημιουργούν τα ΚΠΕ, οι 17 στόχοι της αειφορίας (και οι 169 επιδιώξεις τους) ορίζουν την το περιεχόμενο των προγραμμάτων προσαρμοσμένο στις τοπικές συνθήκες και για την ηλικία των μαθητών και μαθητριών στους οποίους απευθύνονται.
Τέλος η μεθοδολογία ακολουθείται στα προγράμματα θα πρέπει να βασίζεται στης σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Σήμερα η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έχει μετεξελιχθεί σε Εκπαίδευση για την Αειφορία. Δεν αναφέρεται μόνο στη διάσταση του Περιβάλλοντος αποκλειστικά, αλλά επιπρόσθετα στην Κοινωνία, την Οικονομία, τους θεσμούς. Και μια απο τις βασικές αρχές της είναι η ολιστικότητα, διεπιστημονικότητα και διαθεματικότητα. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η προσέγγισή της εμπεριέχει πολλές διαστάσεις που για να υποστηριχτεί η βέλτιστη επιτυχία των προγραμμάτων, το καλύτερο θα ήταν να υλοποιείται απο μια ομάδα εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων και οπωσδήποτε ένα φυσικών επιστημών
Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση πρέπει να μπει στα σχολεία σαν βασικά μάθημα και φυσικά να γίνεται από εκπαιδευτικούς που έχουν σπουδάσει πάνω στο αντικείμενο και όχι η παράδειγμα από άλλες ειδικότητες.Επισης τα Κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα πρέπει στελεχονονται από επιστήμονες που έχουν άρτια εκπαίδευση κ κατάρτιση πάνω στο αντικείμενο, όπως γεωπόνοι, περιβάντολογοι. Τα παιδιά δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα για το περιβάλλον, φυσικές κατατατροφες,κλιματική αλλαγή,φαινόμενο θερμοκηπίου κτλ για αυτό σαν κοινωνία έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο σήμερα.