Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
τα υπόλοιπα αντικείμενα.
2. Η μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών που αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων όταν ένας τουλάχιστον από αυτούς δεν είχε τη δυνατότητα κτήσης του λόγω ειδικότητας ή βαθμίδας εκπαίδευσης.
3. Η γνώση ξένων γλωσσών.
4. Η πιστοποιημένη γνώση νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ Α’ κ Β’ επιπέδου).
5. Η επιμόρφωση κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. αλλά και σε πεδία όπως Εκπαίδευση Ενηλίκων (και η Πιστοποίηση) και γενικότερα Εκπαίδευσης (όπως Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, κ.ά.) και θεματικών που σχετίζονται με τις περιγραφόμενες στο νόμο αρμοδιότητες των Κ.Π.Ε.Α και των Υπευθύνων Π.Ε./Ε.Α
6. Η επιμορφωτική δραστηριότητα κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
Κριτήριο υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας
1. Αναβάθμιση, σε σχέση με τα ισχύοντα, στα κριτήρια της διοικητικής εμπειρίας της βαρύτητας κατά έτος της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.Α., Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Ε.Α. και αύξηση των ανώτατων ορίων ανά κατηγορία. Πρόσθεση της άσκησης καθηκόντων σε θέση Αναπληρωτή Υπευθύνου Κ.Π.Ε.Α.(που με βάση τους ισχύοντες νόμους εκτελεί και διοικητικά καθήκοντα).
2. Μοριοδότηση κυρίως της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.Α., Αναπληρωτή Υπευθύνου Κ.Π.Ε.Α., Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και μέλους Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Π.Ε.Α.
3. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων προγραμμάτων Π.Ε./Ε.Α. στα σχολεία
4. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαίδευσης με θεματική στην Π.Ε./Ε.Α. και γενικότερα στην εκπαίδευση.
5. Η συμμετοχή σε θεσμοθετημένα και εγκεκριμένα Δίκτυα Π.Ε. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή) με οποιονδήποτε τρόπο (απλή συμμετοχή εκπαιδευτικού, συμμετοχή σε συντονιστική επιτροπή, συμμετοχή σε παιδαγωγική ομάδα).
Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Συνέντευξη
Αν πρόκειται για επιλογή σε θέση Υπευθύνου ΠΕ/ΕΑΑ, θα πρέπει να μοριοδοτείται η επιμορφωτική δραστηριότητα σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.Α. και όχι κυρίως σε θεματικές ΠΕ/Ε.Α.Α., καθώς και το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.Α. και όχι κυρίως σε θεματικές της Ε.Α.Α. Αυτό το "κυρίως" είναι πολύ ασαφές. Η επιστημονική δραστηριότητα και όποια επιμορφωτική δράση θα πρέπει να είναι στην θεματική περιοχή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, καθώς αυτήν θα κληθεί να υποστηρίξει και να υπηρετήσει ως Υπεύθυνος ΠΕ.