Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
τα υπόλοιπα αντικείμενα.
2. Η μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών που αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων όταν ένας τουλάχιστον από αυτούς δεν είχε τη δυνατότητα κτήσης του λόγω ειδικότητας ή βαθμίδας εκπαίδευσης.
3. Η γνώση ξένων γλωσσών.
4. Η πιστοποιημένη γνώση νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ Α’ κ Β’ επιπέδου).
5. Η επιμόρφωση κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. αλλά και σε πεδία όπως Εκπαίδευση Ενηλίκων (και η Πιστοποίηση) και γενικότερα Εκπαίδευσης (όπως Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, κ.ά.) και θεματικών που σχετίζονται με τις περιγραφόμενες στο νόμο αρμοδιότητες των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) και των Υπευθύνων Π.Ε./Ε.Α
6. Η επιμορφωτική δραστηριότητα κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
Κριτήριο υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας
1. Αναβάθμιση, σε σχέση με τα ισχύοντα, στα κριτήρια της διοικητικής εμπειρίας της βαρύτητας κατά έτος της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Ε.Α. και αύξηση των ανώτατων ορίων ανά κατηγορία. Πρόσθεση της άσκησης καθηκόντων σε θέση Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) (που με βάση τους ισχύοντες νόμους εκτελεί και διοικητικά καθήκοντα).
2. Μοριοδότηση κυρίως της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και μέλους Παιδαγωγικής Ομάδας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A)
3. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων προγραμμάτων Π.Ε./Ε.Α. στα σχολεία
4. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαίδευσης με θεματική στην Π.Ε./Ε.Α. και γενικότερα στην εκπαίδευση.
5. Η συμμετοχή σε θεσμοθετημένα και εγκεκριμένα Δίκτυα Π.Ε. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή) με οποιονδήποτε τρόπο (απλή συμμετοχή εκπαιδευτικού, συμμετοχή σε συντονιστική επιτροπή, συμμετοχή σε παιδαγωγική ομάδα).
Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Συνέντευξη
Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
* την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
* τα υπόλοιπα αντικείμενα.
ΚΑΘΕΤΑ ΟΧΙ. Μόνο προβλήματα-μπερδέματα και διχασμό θα δημιουργήσει. Ήδη στις μοριοδοτήσεις που πρόλαβαν και έγιναν, δημιουργήθηκε αλαλούμ. Κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση μοριοδότησε και διαφορετικά.
Εκπαίδευση για την Αειφορία = Περιβαλλοντικές Επιστήμες + Αγωγή/Προαγωγή Υγείας + Πολιτιστικά. Πχ ένας εκπαιδευτικός Οδοντίατρος ή Φυσικοθεραπευτής ή Νοσηλευτής που ανήκει στις Επιστήμες Υγείας, θα μοριοδοτείται περισσότερο. Τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, τις αναφέρει ήδη ο κ. Βλάχος παραπάνω και δεν είναι και λίγες. Όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί με διαφορετικά Π.Ε. θα αδικηθούν και ίσως και να μην υπάρξει "χώρος" στα ΚΠΕ, για καμία άλλη ειδικότητα πλην των παραπάνω. Τώρα που τα ΚΠΕ είναι στελεχωμένα από όλες τις ειδικότητες, ήδη τα 40 από τα 53 είναι υποστελεχωμένα. Δηλαδή εδώ δεν βρίσκουμε κόσμο να στελεχωθούν, και τώρα θέλουμε να διχάσουμε τους συναδέλφους σε "συναφείς και μη συναφείς" και ποια ειδικότητα ΠΕ είναι σχετική και ποια άσχετη? Δεν νομίζουμε ότι θα ήταν θετικό για ένα ΚΠΕ να είναι στελεχωμένο πχ μόνο από Βιολόγους-Φυσικούς-Χημικούς.
Και βέβαια υπάρχει πάντα το πρόβλημα της κατά περίπτωση ερμηνείας των κριτηρίων επιλογής από κάθε επιτροπή που εξετάζει τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν.
Για μένα η λέξη κλειδί είναι η συνάφεια σπουδών, επιμόρφωσης, συγγραφικού έργου, επιμορφωτικού έργου και εμπειρίας με την προκηρυσσόμενη θέση. Φυσικά τα όρια της συνάφειας στην περίπτωσή μας δεν είναι πάντα ευδιάκριτα, ωστόσο είναι σημαντικό να υπάρχουν.
Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
5. Επιμόρφωση. Να προσμετράται ως παρακολούθηση επιμόρφωσης, η παρακολούθηση, των εκπαιδευτικών επιμορφωτικών προγραμμάτων που διοργανώθηκαν από τα ΚΠΕ.
6. Επιμορφωτικό έργο. Να προσμετράται ως επιμορφωτικό έργο, η συμμετοχή ως εισηγητής(άρα ως επιμορφωτής), καθώς και η συμμετοχή στο σχεδιασμό-οργάνωση-υλοποίηση, των εκπαιδευτικών επιμορφωτικών προγραμμάτων που διοργανώθηκαν από τα ΚΠΕ.
Όλα αυτά τα χρόνια 1000δες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, επιμορφώθηκαν μέσω των ΚΠΕ σε θέματα ΠΕ/ΕΑ. Οι επιμορφώσεις αυτές επιπλέον είχαν πάντα την έγκριση υλοποίησής τους από το ίδιο το ΥΠΑΙΘ. Στην τελευταία αξιολόγηση μοριοδοτήθηκαν με 0 μόρια!
Παρόμοια ισχύει για τις εισηγήσεις στις παραπάνω επιμορφώσεις αλλά και στο σχεδιασμό και την υλοποίησή τους. Γιατί εάν όλα αυτά μετράνε 0 μόρια, να δαπανούν τα ΚΠΕ κόπο-χρόνο-χρήματα-επιμορφωτές, στην υλοποίηση επιμορφώσεων? Και γιατί να τα παρακολουθούν και οι εκπαιδευτικοί-ομάδες ενηλίκων, εάν τους ενδιαφέρει και πρακτικά, η μοριοδότηση της επιμόρφωσής τους?
6.β. Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε Α.Ε.Ι. ή στη Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.
Εκπαιδευτικοί που είχαν αποσπασθεί από την Α/θμια ή Β/θμια και δίδαξαν σε ΑΕΙ, εξαιτίας αυτού του όρου ΔΕΝ μοριοδοτήθηκαν με διδακτικό έργο για τα χρόνια που ήταν αποσπασμένοι.
Όμως, "Αυτοδύναμο" διδακτικό έργο σε ΑΕΙ, σύμφωνα με το νόμο μπορούν να παρέχουν μόνο τα μέλη ΔΕΠ και κάτω από προϋποθέσεις και κάποια άλλα μόνιμα μέλη εκπαιδευτικού ή βοηθητικού προσωπικού των Πανεπιστημίων(ΕΕΠ, ΕΔΙΠ).
Άρα ο όρος "Αυτοδύναμο", δεν έχει κανένα νόημα σε προκηρύξεις που αφορούν εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, αφού εκ του νόμου, δεν έχουν τη δυνατότητα να κατέχουν τέτοιο προσόν. Συνεπώς πρέπει να αντικατασταθεί με τον όρο "Διδακτικό έργο σε ΑΕΙ".
Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Μικρότερη μοριοδότηση στη Συνέντευξη. Μεγαλύτερη μοριοδότηση στα μετρήσιμα κριτήρια.
7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε ημερίδες, σεμινάρια, (ΚΠΕ ή άλλων φορέων) συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές : Κανένας διαχωρισμός μεταξύ ειδικοτήτων Π.Ε./Ε.Α. και μη. Τόσα χρόνια που λειτουργούν τα ΚΠΕ επιτυχώς, όλες οι ειδικότητες είχαν να προσφέρουν. Θέμα ανθρώπων είναι και όχι ειδικοτήτων-πτυχίων.
4. ΤΠΕ Β’ επιπέδου δεν έχουν πιστοποιηθεί πάρα πολλές ειδικότητες Π.Ε. Άρα είναι θέμα άνισης μεταχείρισης στη μοριοδότηση.
7. Οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, όχι όμως κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να έχει διεθνής δημοσιεύσεις σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά πχ στα παιδαγωγικά ή σε άλλες ειδικότητες ΠΕ. Έχουν μικρότερο βαθμό δυσκολίας?
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘ.50 ΦΕΚ Α' 39/5.3.2001
Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα
Άρθρο 8
Κλάδος ΠΕ Περιβάλλοντος
Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυxίο ή δίπλωμα:
Μηχανικών Περιβάλλοντος
Χημικών Μηχανικών
Περιβάλλοντος
Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
Γεωγραφίας
Επιστήμης της θάλασσας
Βιολογίας
Φυσικής
Χημείας
Βιοχημείας (Π.Σ.Ε.)
Ιατρικής Βιοχημείας (Π.Σ.Ε.)
Σπουδών στις Φυσικές Επιστήμες (Ε.Α.Π.)
Διαχείρισης Αγροτικού Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (Π.Σ.Ε.)
Περιβαλλοντικής Χαρτογραφίας (Π.Σ.Ε.)
Επιστημών και Πολιτισμού Κατεύθυνση Επιστημών Περιβάλλοντος (Π.Σ.Ε.)
Εφαρμοσμένης Αγροοικολογίας (Π.Σ.Ε.). ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο, αντίστοιχης ειδικότητας, σχολών της αλλοδαπής.
Εφόσον υπάρχει πρόταση για μοριοδότηση μεταπτυχιακών σπουδών στις περιβαλλοντικές επιστήμες, θα έπρεπε να μοριοδοτούνται και τα ανάλογα πτυχία. Για παράδειγμα οι ΠΕ04 - Φυσικών Επιστημών σε όλο το δημόσιο συμμετέχουν και ως ΠΕ Περιβάλλοντος (ΠΔ 50/2001).
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική στην ίδια Περιφέρεια που κάνουν αίτηση για ΚΠΕ να μοριοδοτούνται με επιπλέον μόρια.