Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
τα υπόλοιπα αντικείμενα.
2. Η μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών που αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων όταν ένας τουλάχιστον από αυτούς δεν είχε τη δυνατότητα κτήσης του λόγω ειδικότητας ή βαθμίδας εκπαίδευσης.
3. Η γνώση ξένων γλωσσών.
4. Η πιστοποιημένη γνώση νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ Α’ κ Β’ επιπέδου).
5. Η επιμόρφωση κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. αλλά και σε πεδία όπως Εκπαίδευση Ενηλίκων (και η Πιστοποίηση) και γενικότερα Εκπαίδευσης (όπως Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, κ.ά.) και θεματικών που σχετίζονται με τις περιγραφόμενες στο νόμο αρμοδιότητες των Κ.Π.Ε.Α και των Υπευθύνων Π.Ε./Ε.Α
6. Η επιμορφωτική δραστηριότητα κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
Κριτήριο υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας
1. Αναβάθμιση, σε σχέση με τα ισχύοντα, στα κριτήρια της διοικητικής εμπειρίας της βαρύτητας κατά έτος της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.Α., Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Ε.Α. και αύξηση των ανώτατων ορίων ανά κατηγορία. Πρόσθεση της άσκησης καθηκόντων σε θέση Αναπληρωτή Υπευθύνου Κ.Π.Ε.Α.(που με βάση τους ισχύοντες νόμους εκτελεί και διοικητικά καθήκοντα).
2. Μοριοδότηση κυρίως της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.Α., Αναπληρωτή Υπευθύνου Κ.Π.Ε.Α., Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και μέλους Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Π.Ε.Α.
3. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων προγραμμάτων Π.Ε./Ε.Α. στα σχολεία
4. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαίδευσης με θεματική στην Π.Ε./Ε.Α. και γενικότερα στην εκπαίδευση.
5. Η συμμετοχή σε θεσμοθετημένα και εγκεκριμένα Δίκτυα Π.Ε. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή) με οποιονδήποτε τρόπο (απλή συμμετοχή εκπαιδευτικού, συμμετοχή σε συντονιστική επιτροπή, συμμετοχή σε παιδαγωγική ομάδα).
Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Συνέντευξη
Αν πρόκειται για επιλογή σε θέση Υπευθύνου ΠΕ/ΕΑΑ, θα πρέπει να μοριοδοτείται η επιμορφωτική δραστηριότητα σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.Α. και όχι κυρίως σε θεματικές ΠΕ/Ε.Α.Α., καθώς και το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.Α. και όχι κυρίως σε θεματικές της Ε.Α.Α. Αυτό το "κυρίως" είναι πολύ ασαφές. Η επιστημονική δραστηριότητα και όποια επιμορφωτική δράση θα πρέπει να είναι στην θεματική περιοχή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, καθώς αυτήν θα κληθεί να υποστηρίξει και να υπηρετήσει ως Υπεύθυνος ΠΕ.
Συμπληρωματικά με τα παραπάνω, η πρόταση να μην μοριοδοτείται το Μαράσλειο Διδασκαλείο για επιλογή σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΠΤΥΧΙΟ ΚΡΑΤΙΚΟ, ΔΥΟ ΧΡΟΝΩΝ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ, που πρόσφερε καθαρά παιδαγωγική κατάρτιση σε ένα πλήθος επιστημονικών περιοχών και γνωστικών αντικειμένων, επιπλέον δίνει προτεραιότητα στις ειδικότητες στην Α/θμια Εκπαίδευση εις βάρος των ΠΕ70 και ΠΕ60 να λάβουν θέσεις Υπευθύνων, που μπορεί να έχουν επιμόρφωση π.χ ΣΕΛΕΤΕ ή να ήταν πριν 2-3 χρόνια στη Β/θμια Εκπαίδευση, ενώ δεν έχουν την ίδια παιδαγωγική κατάρτιση με τους ΠΕ60 και ΠΕ70.
Επίσης, όσον αφορά Μεταπτυχιακές σπουδές σε σχέση με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.), περιβαλλοντικές Επιστήμες, που προτείνεται να μοριοδοτούνται απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή στο τι είναι Περιβαλλοντική /Εκπαίδευση για την Αειφορία. Η Εκπαίδευση για την Αειφορία δεν είναι συνώνυμη με την Εκπαίδευση γενικά. Είναι ανάγκη να καθοριστεί από Πανεπιστημιακούς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία τι ακριβώς αποτελεί Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία με αυστηρά κριτήρια, για να μην ερμηνεύει το κάθε ΠΥΣΠΕ διαφορετικά και να βαφτίζεται Μεταπτυχιακά, που πολλές φορές δεν έχουν σχέση καν με την Εκπαίδευση, ως Μεταπτυχιακά στην Αειφορία.
Είναι άδικο να μην υπάρχει μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, καθώς η εισαγωγή στο Διδασκαλείο γινόταν μετά από γραπτές εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο (κάποιοι έδωσαν έως 5 φορές εξετάσεις για να περάσουν και διάβαζαν επί μήνες, καθώς οι εξετάσεις ήταν απαιτητικές), η φοίτηση ήταν διετής υποχρεωτική σε καθημερινή βάση σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και το πτυχίο-δίπλωμα του Διδασκαλείου απαιτούσε και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας ενός εξαμήνου. Αρκετοί συνάδελφοι δεν μπόρεσαν ποτέ να το πάρουν, γιατί δεν πέρασαν τα μαθήματα ή την διπλωματική εργασία. Το ότι αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων. Εδώ μοριοδοτούνται όλα τα πληρωμένα Μεταπτυχιακά του ενός έτους σε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και να μην μοριοδοτείται το Διδασκαλείο; Εξάλλου και οι ΠΕ70 και ΠΕ60 λόγω ειδικότητας δεν μπορούσαν ποτέ να πάνε σε άλλες επιμορφώσεις που πήγαιναν οι Β/θμιοι και μοριοδοτούνταν (π.χ ΣΕΛΕΤΕ, ΑΣΠΑΙΤΕ κ.ά)...επίσης και στην επιμόρφωση ΤΠΕ Β΄επιπέδου δεν είχαμε όλοι οι συνάδελφοι την ίδια δυνατότητα ούτε να την παρακολουθήσουμε ούτε να λάβουμε μέρος στις εξετάσεις πιστοποίησης...συνεπώς είναι λογικό να μοριοδοτείται για κάποιους που είχαν την τύχη να επιλεγούν και να πιστοποιηθούν, όταν άλλοι συνάδελφοι δεν είχαν αυτήν την τύχη; Θυμίζω ότι πιστοποίηση έχει να γίνει εδώ και 4 τουλάχιστον χρόνια, αν θυμάμαι καλά. Εκπαίδευση Ενηλίκων και Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης για ποιό λόγο να μοριοδοτείται; Είχαν ή έχουν την δυνατότητα να το κάνουν όλοι οι συνάδελφοι; Η επιλογή είναι με ποσόντα; Εγώ προσωπικά όσες φορές έκανα αίτηση σε Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, ποτέ δεν με επέλεξαν! Συνεπώς δεν είναι άδικο να μοριοδοτηθεί, όταν κάποιοι συνάδελφοι δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να επιλεγούν και να λάβουν αυτήν την επιμόρφωση; Να τονίσω επίσης ότι τα τελευταία χρόνια όλα τα προγράμματα επιμόρφωσης είναι επί πληρωμής για να δουλεύει το "σύστημα". Αλίμονο αν αυτά μοριοδοτούνται εις βάρος των άλλων. Άρα όποιος έχει χρήματα αγογράζει προσόντα και θέσεις;;;
Εφόσον υπάρχει πρόταση για μοριοδότηση μεταπτυχιακών σπουδών στις περιβαλλοντικές επιστήμες, θα έπρεπε να μοριοδοτούνται και τα ανάλογα πτυχία. Για παράδειγμα οι ΠΕ04 - Φυσικών Επιστημών σε όλο το δημόσιο συμμετέχουν και ως ΠΕ Περιβάλλοντος (ΠΔ 50/2001).