Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
τα υπόλοιπα αντικείμενα.
2. Η μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών που αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων όταν ένας τουλάχιστον από αυτούς δεν είχε τη δυνατότητα κτήσης του λόγω ειδικότητας ή βαθμίδας εκπαίδευσης.
3. Η γνώση ξένων γλωσσών.
4. Η πιστοποιημένη γνώση νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ Α’ κ Β’ επιπέδου).
5. Η επιμόρφωση κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. αλλά και σε πεδία όπως Εκπαίδευση Ενηλίκων (και η Πιστοποίηση) και γενικότερα Εκπαίδευσης (όπως Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, κ.ά.) και θεματικών που σχετίζονται με τις περιγραφόμενες στο νόμο αρμοδιότητες των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) και των Υπευθύνων Π.Ε./Ε.Α
6. Η επιμορφωτική δραστηριότητα κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια, το εκπαιδευτικό υλικό και οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α.
Κριτήριο υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας
1. Αναβάθμιση, σε σχέση με τα ισχύοντα, στα κριτήρια της διοικητικής εμπειρίας της βαρύτητας κατά έτος της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Ε.Α. και αύξηση των ανώτατων ορίων ανά κατηγορία. Πρόσθεση της άσκησης καθηκόντων σε θέση Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) (που με βάση τους ισχύοντες νόμους εκτελεί και διοικητικά καθήκοντα).
2. Μοριοδότηση κυρίως της άσκησης καθηκόντων Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων και μέλους Παιδαγωγικής Ομάδας ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A)
3. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων προγραμμάτων Π.Ε./Ε.Α. στα σχολεία
4. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαίδευσης με θεματική στην Π.Ε./Ε.Α. και γενικότερα στην εκπαίδευση.
5. Η συμμετοχή σε θεσμοθετημένα και εγκεκριμένα Δίκτυα Π.Ε. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή) με οποιονδήποτε τρόπο (απλή συμμετοχή εκπαιδευτικού, συμμετοχή σε συντονιστική επιτροπή, συμμετοχή σε παιδαγωγική ομάδα).
Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση
Συνέντευξη
Επιστημονική/Παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση
1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
* την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
* τα υπόλοιπα αντικείμενα.
ΚΑΘΕΤΑ ΟΧΙ. Μόνο προβλήματα-μπερδέματα και διχασμό θα δημιουργήσει. Ήδη στις μοριοδοτήσεις που πρόλαβαν και έγιναν, δημιουργήθηκε αλαλούμ. Κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση μοριοδότησε και διαφορετικά.
Εκπαίδευση για την Αειφορία = Περιβαλλοντικές Επιστήμες + Αγωγή/Προαγωγή Υγείας + Πολιτιστικά. Πχ ένας εκπαιδευτικός Οδοντίατρος ή Φυσικοθεραπευτής ή Νοσηλευτής που ανήκει στις Επιστήμες Υγείας, θα μοριοδοτείται περισσότερο. Τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, τις αναφέρει ήδη ο κ. Βλάχος παραπάνω και δεν είναι και λίγες. Όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί με διαφορετικά Π.Ε. θα αδικηθούν και ίσως και να μην υπάρξει "χώρος" στα ΚΠΕ, για καμία άλλη ειδικότητα πλην των παραπάνω. Τώρα που τα ΚΠΕ είναι στελεχωμένα από όλες τις ειδικότητες, ήδη τα 40 από τα 53 είναι υποστελεχωμένα. Δηλαδή εδώ δεν βρίσκουμε κόσμο να στελεχωθούν, και τώρα θέλουμε να διχάσουμε τους συναδέλφους σε "συναφείς και μη συναφείς" και ποια ειδικότητα ΠΕ είναι σχετική και ποια άσχετη? Δεν νομίζουμε ότι θα ήταν θετικό για ένα ΚΠΕ να είναι στελεχωμένο πχ μόνο από Βιολόγους-Φυσικούς-Χημικούς.