Διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) , αναφορικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τη διατήρηση των «Νομών (Περιφερειακών Ενοτήτων) εμβέλειάς» τους με πρόβλεψη για επιμερισμό του έργου τους σε 70% για σχολεία και εκπαιδευτικούς των περιοχών εμβέλειας και 30% από όλη την Ελλάδα έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα βιωματικής εκπαίδευσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς σε περιβάλλοντα διαφορετικά από τα οικεία τους.
Οι περιοχές εμβέλειας να καθοριστούν με τέτοιον τρόπο ώστε αφενός κάθε ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) να απευθύνεται σε παρόμοιο αριθμό σχολικών μονάδων, μαθητών και εκπαιδευτικών και αφετέρου να λαμβάνεται υπόψη η γεωγραφική τους θέση, προκειμένου να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων συμμετοχής των μαθητών και εκπαιδευτικών της χώρας στα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A)
το έργο που προσφέρει κάθε ΚΠΕ/ΚΕΑ θα πρέπει να παρέχεται χωρίς αποκλεισμούς σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και να μην υπάρχουν φραγμοί όσον αφορά την επικοινωνία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των ίδιων των ΚΠΕ. Στο πλαίσιο αυτό πιστεύουμε πως θα πρέπει να διατηρηθεί ο υπερτοπικός χαρακτήρας των ΚΠΕ και να προβλεφθεί η δυνατότητα συμμετοχής σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών στο έργο όλων των ΚΠΕ/ΚΕΑ είτε μέσω του καθορισμού περιοχών εμβέλειας σε εθνικό επίπεδο για κάθε ΚΠΕ, είτε στο πλαίσιο θεματικών δικτύων.
Θεωρώ ότι απαιτείται ανακατανομή ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση και την ως τώρα εμπειρία του κάθε ΚΠΕ από τις αιτήσεις και επισκέψεις των σχολικών ομάδων.
Η διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των ΚΠΕ είναι θεμελιώδες για το θεσμό. Δεν χρειάζεται να υπάρχει πια εμβέλεια.
Είναι πολύ σημαντικό, να εξασφαλιστεί ο υπερτοπικός χαρακτήρας λειτουργίας των Κ.Π.Ε., ώστε να δίνεται η δυνατότητα στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας να συμμετάσχει στα προγράμματα και τις δράσεις των κέντρων. Επίσης, δεν θα πρέπει να εξαρτώνται από τον αριθμό των σχολικών μονάδων της περιοχής τους, αλλά να απευθύνονται όλα τα κέντρα σε παρόμοιο αριθμό σχολικών μονάδων.
Επιπλέον, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι τα Κ.Π.Ε. συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία (εκτός της ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης & εκπαίδευσης) και με την υποδοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ενίσχυση της περιοχής τους.