Υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές, εκπαιδευτικούς και πολίτες κυρίως στις εγκαταστάσεις των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) και σε επιλεγμένα πεδία αλλά και σε σχολεία.
Η θεματολογία των προγραμμάτων να αντλείται κυρίως από περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες στο πλαίσιο των 17 στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.
Έγκαιρη αποστολή της εγκυκλίου για επισκέψεις και υλοποίηση προγραμμάτων στα ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) .
Για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της διαδικασίας εκπαιδευτικών επισκέψεων στα ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) και για την αύξηση της πιθανότητας εκπαιδευτικής επίσκεψης σε ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) ενός σχολείου, προτείνουμε τη δημιουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος κατάθεσης ηλεκτρονικών αιτήσεων με παράλληλη αύξηση των προτιμήσεων των περιβαλλοντικών ομάδων των σχολείων σε περισσότερα από 2 ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) που ισχύει μέχρι σήμερα (δηλ. ένα εντός και ένα εκτός περιοχής εμβέλειας).
Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
Ανάπτυξη τοπικών, περιφερειακών και εθνικών δικτύων
Συνεργασία με τους/τις Υπεύθυνους/ες Π.Ε. Ε.Α.
Συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα για ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Διασφάλιση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) ως εσωτερική, δημοκρατική και συλλογική διαδικασία της Παιδαγωγικής Ομάδας και ως εσωτερική ανατροφοδότηση για τις αναγκαίες βελτιωτικές ενέργειες του παρεχόμενου έργου.
Αυτοτέλεια των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) στον σχεδιασμό επιμορφωτικών δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Οριοθέτηση και βελτίωση των όρων συνεργασίας και διαδικασιών με το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. (Τεχνικά Δελτία κλπ)
Πρόβλεψη, για τα ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A), δράσεων διασύνδεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα
top of page
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοικτό FORUM διαλόγου για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) / Εκπαίδευση για την Αειφορία (Ε.Α.)
Για να δείτε πώς λειτουργεί, μεταβείτε στη ζωντανή τοποθεσία σας.
Έγινε επεξεργασία: 09 Οκτ 2019
Δομή και λειτουργία
Δομή και λειτουργία
6 Σχόλια
Μου αρέσει
6 Σχόλια
Ο σχολιασμός έχει απενεργοποιηθεί.
bottom of page
10. Αυτοτέλεια των ΚΠΕ (Κ.Π.Ε.A) στον σχεδιασμό επιμορφωτικών δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Θεωρούμε ότι είναι η σημαντικότερη παράμετρος. Αυτό έκανε και τη θετική διαφορά των ΚΠΕ τόσα χρόνια, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη δομή ή φορέα της εκπαίδευσης. Η αυτοτέλεια, η ευελιξία, ο πλουραλισμός και η ταχύτητα στην επιλογή και στο σχεδιασμό των δράσεων.
H επιτυχημένη δομή των ΚΠΕ πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει και να ενδυναμωθεί ως μια
«δομή υποστηρικτική των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία.»
Τα ΚΠΕ θα πρέπει να «αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο διεπιστημονικό πεδίο με μεγαλύτερη
έμφαση σε όλους κλάδους που σχετίζονται με την εκπαίδευση για την αειφορία.»
Επικέντρωση του έργου του ΚΠΕ/ΚΕΑ θεματικά στο τοπικό εκπαιδευτικό περιβάλλον
Τα ΚΠΕ θα πρέπει να έχουν και επιστημονικό και ερευνητικό χαρακτήρα. να ενισχυθεί η δυνατότητα αυτή με κατάλληλη υποστήριξη από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
6. Ανάπτυξη τοπικών, περιφερειακών εθνικών και διεθνών δικτύων και χρηματοδότηση αυτών.
Καλό θα ήταν να γίνει ανακατανομή των νομών εμβέλειας
Σχετικά με το 4. να συμπληρωθεί στις επισκέψεις σχολείων στα ΚΠΕ "Τουλάχιστον 2 εντός εμβέλειας και 1 εκτός εμβέλειας
Στα υπόλοιπα συμφωνούμε
1. Επίσης θα θέλαμε να μπορούμε να υλοποιούμε περιβαλλοντικά προγράμματα έως και εβδομαδιαία, αλλά και διαρκείας (πχ. 1 φορά την εβδομάδα για κάποια τοπικά σχολεία)
2. Κατάργηση της έγκρισης προγραμματισμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Υπουργείο. Κάθε ΚΠΕ να κάνει απευθείας τον προγραμματισμό του. Δεν χρειάζεται αυτή η τυπική κεντρική γραφειοκρατική διαδικασία.
3. Συμφωνούμε πάρα πολύ στην ύπαρξη κεντρικής πλατφόρμας για κατάθεση αιτήσεων για περιβαλλοντικά προγράμματα - επισκέψεις σε ΚΠΕ - αλλά και σχόλια των σχολείων μετά την επίσκεψη στο ΚΠΕ